אמירים - לוגיקה אמירים
 
תכנית "אמירים"
לטיפוח המצוינות והמצטיינים
 

הצטיינות ומצוינות  ההצטיינות והמצוינות שלובים זה בזה.

המצוינות פירושה מכלול ההתנהגויות והפעולות החותרות להשתפרות מתמדת והמאפשרות מיצוי  הפוטנציאל האישי על מנת להגיע לתוצאות האפשריות הטובות ביותר. המצוינות הנה אורח חיים. אנשים בעלי נטייה למצוינות  מאופיינים על ידי מספר סגולות:מוטיבציה פנימית חזקה המניעה אותם בהתמדה, סקרניים, יצירתיים, מעדיפים גירויים חדשים על פני מוכרים, מעדיפים מורכבות, בעלי רצון להתעלות, ולהתמקצעות,בעלי תחושת ערך עצמי, אחריותיות, עצמאות ומוקד שליטה פנימי. המצוין מציב לעצמו מטרות וחותר להגשמתן. לומד באופן יעיל ויודע להפיק מהתנסויותיו.

 

הצטיינות של תלמידים: משמעותה ביצוע  יוצא דופן או סימנים לעשייה יוצאת דופן ברמת מומחה ובהתאמה לגיל, אין אפשרות להצטיין ללא מרכיבים של מצוינות . המצטיינים מגיעים להישגים יוצאי דופן (תוצרים), בזכות מאמץ מתמשך ואיכותי, שהוא מסימני המצוינות. מכאן שגם ההצטיינות הינה דינאמית. המצטיין הולך ומפתח את כישוריו  על כל מרכיביהם. איכות הביצועים של המצטיינים תלויה בשילוב של פוטנציאל וביצועים ולמידה מושכלת מתוך ההתנסויות.

 

האגף למחוננים ומצטיינים בשיתוף אגפי הגיל מפעיל בשנה"ל תשס"ח תכנית חלוץ בה נוטלים חלק 59 בתי ספר (יסודיים ועל יסודיים). במסגרת התכנית מופעלות  בבתי הספר הללו תכניות בית ספריות לתלמידים מצטיינים.

בתי הספר שנבחרו לתכנית מפתחים ומפעילים תכניות המטפחות מצוינות בית ספרית ומזמנות אתגרים חדשים למצטייני בית הספר.

 
  • לחץ כאן  לאגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים.​