אמירים - כוחה של מילה

"כאשר תלמידים יוצרים השערות וכותבים עבורן הוכחות הם מתנהגים כמו חברים בקבוצת

עבודה של מתמטיקאים, הם יוצרים ועושים מתמטיקה ומתחברים לממצאיהם".    

(פולה 1965)


 

  מהם יעדי התכנית ?

יעדים קוגנטיביים

1. פיתוח חשיבה מתמטית  ברמה גבוהה

2. פיתוח מיומנויות חקר וחשיבה בקרב התלמידים

3. התלמידים יכירו מושגים ומונחים בתחום  חשבון והגיאומטריה.

יעדים רגשיים: פיתוח סקרנות, יצירתיות, אחריות ועצמאות בלמידה  תוך העלאת המודעות  העצמית  ליכולת האישית  ופיתוח חשיבה עצמית ביקורתית.

יעדים ערכיים/חברתיים

1. פיתוח וטיפוח מיומנויות עבודה בקבוצות  תוך קבלת דעותיו של האחר ודרכי עבודתו.     

2.פיתוח הצורך להתחלק בידע עם האחרים ע"י הוראת עמיתים שאינם  חברי הקבוצה.

 

 

​ מדוע חשוב ללמד קורס זה?

התלמידים יחקרו נושאים מתמטיים ברמה גבוהה, ובדרכים לא-שגרתיות. הילדים יפתרו בעיות מתמטיות בחשיבה שנקרא לה "מחוץ לקופסה".

בקורס זה נעסוק במשחקי חשיבה, פתרון בעיות יומיומיות בדרכים שונות, פענוח חידות הגיון - שימוש בכלים לוגיים ומתמטיים,

מספרי קסם, סדרות מספרים,  ניחשף להיסטוריה של המתמטיקה ונגלה סודותיהם של מתמטיקאים מפורסמים .

 

כיצד באים לידי ביטוי בתכנית יעדי תכנית אמירים ?

תלמידים מצוינים מתאפיינים בסקרנות טבעית לנעשה סביבם ולכן נרצה לפתח סקרנות זו בתחום המתמטי ולאפשר להם לחקור לעומק נושאים

וקשרים בין מספרים ופעולות. כל זה יעשה תוך דגש על עבודה קבוצתית המשלבת מטלות חקר תוך עידוד המוטיבציה והיצירתיות.

נרצה שהילדים יחוו תהליך אותו עובר מתמטיקאי בגילויו השונים על מנת להסיק מסקנות ולהגיע להכללות. התלמידים יחשפו לאסטרטגיות

פתרון שונות תוך הפעלת חוש ביקורת. בנוסף התלמידים ימלילו וינמקו את דרך החשיבה שלהם בכתב ובע"פ עפ"י השפה המתמטית המקובלת

 בקהילות המתמטיקה.