מודל חקר שביל סובב באר שבע  
סימון שבילים - איך שביל נולד?

כל מי שמטייל בטבע הישראלי לא יכול שלא לשים לב לסימוני השבילים.
סימון השבילים מאפשר לאלפים רבים של מטיילים לטייל בבטחה ולהתמצא בקלות.

במהלך יחידה זו נלמד אודות לידתו של שביל.
את הלמידה נקיים במשימה מתוקשבת ע"פ מודל "חפש את המטמון". Treasure Hunt"
בשלב ראשון קראו את המבוא, עברו לשלב השאלות ולבסוף לפעילות הסיכום

ילדים יקרים,

במשימה מתוקשבת זו נעמיק את הידע שלנו סימון שבילים
בואו נקרא, נחקור, נבסס את ידיעותינו ונכיר אתרים שונים שיעזרו לנו לענות על השאלה:
איך שביל נולד?
אציג לכם מס' שאלות שעליהן עליכם לענות...
וכדי לעזור לכם במציאת התשובה לכל שאלה אתן כתובת מתאימה.
אם תרצו למצוא את המטמון, התשובות הן הפתרון.
אז בואו נתחיל...
קראו בעיון את השאלות ואת קטעי המידע, ענו על השאלות בקובץ השיתופי.

1. מהו שביל? מהו שביל בלתי מסומן? מהו שביל מסומן? למידע

2. מי היא "הועדה לסימון שבילים" ומה תפקידה? למידע

3. מה תפקידה של "סיירת הצבע" למידע

4. צפו בסרטון המצורף וכתבו מהו השלב הראשון בסימון השבילים ולשם מה מבצעים אותו? לסרטון

5. מתי סומן השביל הראשון בארץ, ואיפה? למידע

6. למה הוחלט לסמן שבילים עם הסימון לבן- צבע- לבן? למידע

7. מה העיקרון המנחה כשמתכננים את השבילים באזור מסוים? למידע

8. האם יש משמעות לצבעי השביל? ,למידע לסרטון

9. מהם ארבעת הצבעים לסימון השבילים הרגילים? ומהם מידות הסימון? ,למידע לסרטון

10. סימני המקרא למפות ניווט – גזרו בעזרת כלי החיתוך (התחל – כלי החיתוך) את סימני המקרא המתייחסים לדרכי התנועה ושימרו כתמונה בתיקייתכם לסימני המקרא

לאחר שעניתם על השאלות, תוכלו לסכם את ידיעותגם באמצעות מצגת שיתופית בגוגל דוקס אשר תהווה הסבר לחבריכם מבית ספר מענית / מולדת.

התחלקו לארבע קבוצות:
קבוצה 1 תכין שקופיות הסבר מהו שביל ותקשר למידע על שבילים חשובים בישראל.
קבוצה 2 תכין שקופית הסבר מי מסמן שבילים.
קבוצה 3 תכין שקופית הסבר כיצד מסמנים שבילים.
קבוצה 4 תכין שקופית הסבר מהם סימני השביל ומה משמעות הסימון.

מבנה המצגת:

  • שקופית 1: שער לכל קבוצה- נושא המצגת, שמות המציגים.
  • שקופית 2-3: גוף המצגת – פירוט והרחבה בנושאי המצגת ע"פ ראשי הפרקים
  • שקופית 4 :מקורות המידע בהם נעזרתם. חשוב ליצור קישורים למידע נוסף.

עיצוב המצגת:

  • לא להעמיס!
  • מידע מוצג בצורה בהירה וברורה
  • עיצוב אחיד ועקבי .
  • מצגת נקייה: לא יותר מדי צבעים, מעט מאוד אפקטים אם בכלל...
  • תמונות ברורות וקשורות לנושא המוצג.
  • העיצוב משמש כרקע ולא "קדמת הבמה"

הנפשות המצגת:

  • מעט ורק אם היא משרתת את המטרה.